BLOGGER TEMPLATES AND Google Homepages »

Nak Beli SUSU Anak, Klik Sini

Kotak CB

BANYAK MAKNA

Salam....Kata2 yang boleh dijadikan tauladan :

UQBAH BIN NAFIQ:
"Ya Allah, kiranya aku tahu di seberang lautan ini masih ada daratan dan manusia nescaya aku renanginya untuk menjulang bendera Islam di sana".

TGNA:“Perjalanan ini akan terhenti sekejap di lampu isyarat, dan akan diteruskan apabila lampunya bertukar hijau. Bersabarlah sekejap menunggu warna hijau itu, sementara warna merah dan kuning silih berganti. Tapi ingat enjin jangan dimatikan!"



DR. ASRI: Kota sarat disimpan tempayanZahir berlian di sunyi hariHarta rakyat dijadikan taruhanAkhir kebencian menjadi api.Gula dan santan diuli rotiKelapa diparut dimakan samaBila kebencian menjadi apiApa dihasut ditelan semua.Anak singa di Pulau TeberauAnak tebuan seekor lariJika negara sudah kacauELOKLAH TUAN MENGUNDUR DIRI.Pergilah mandi di Titi TinggiJalan tersepak tali pencuciCarilah ganti berbudi tinggiBUKAN PEROMPAK GANTI PENCURI

RAKAN YM: "SeOrAnG TeMaN, BiLa BeRjAuHaN, DiA AkAn MeNaNgIs KeRaNa RiNdU & Bila DeKaT, DiA AkAn MeNaNgIs KeRaNa TaKuT BeRpIsAh, JiKa HaRi iNi Ia DaTaNg, JaNgAn BiAr Ia BeRlAlu PeRgI... JiKa EsOk Ia BeRtAnDaNg JaNgAn HaRap Ia KeMbAlI LaGi, SeSuNgGuHnYa, YaNg InDaH ItU PeRtEmUaN, YaNg MaNiS ItU KeMeSrAaN, YaNg PaHiT ItU PeRpIsAhAn, YaNg TiNgGaL HaNyAlAh KeNaNgAn... HiLaNgNyA SeOrAnG TeMaN, IbArAt HiLaNg SeBeLaH TaNgAn, LuKaNya BoLeH DiUbAt TaPi HiLaNgNya TiAdA GaNtI"



DARI SMS: "Kematian bukanlah penamat sebuah kehidupan, kerana alam yang terbentang seterusnya adalah pentas yang akan menayangkan semula lakonan hidup kita."



DARI E.MAILBila kau memandang segala-gala dari Tuhanmuyang Maha mencipta,yang menimpakan ujian,yang menjadikan sakit hatimu,yang membuatkan keinginanmu terhalangserta menyusahkan hidupmu,pasti akan damailah hatimukerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia.Bukan Allah tidak tahu derita hidupmu,retaknya hatimu tapi mungkin itulah yang Dia mahukankerana Dia tahu hati yang sebeginilahselalunya lebih lunak dan mudahuntuk akrab dan dekat denganNya...

Gomorianz @ BUIHRIANZ

Blok Paling Best

GENG GOMO

Banner

Banner Gift From MIALIANA.COM